<<صفحه قبل  [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] صفحه بعد>>
                   

موفقيت دانشمندان در ساخت نانوسيم‌ها از DNA
19/05/1385
تيم تحقيقاتي دانشگاه «براون» (Brown) با رمزگذاري DNA، «نانوسيم‌هاي اكسيد روي» را روي نوك ميله‌هاي نانولوله‌ي كربني ساخته‌اند كه ويژگي‌هاي الكتريكي و نوري اين نانوسيم‌ها مي‌تواند در حوزه‌هاي مختلفي مانند: «تشخيص پزشكي»، «حسگرهاي امنيت»ي، «شبكه‌هاي فيبر نوري» و «مدارهاي كامپيوترين» كاربرد داشته باشند.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، «لازرك» (Lazareck) سرپرست اين تيم تحقيقاتي مي‌گويد: استفاده از DNA براي توليد نانومواد، اولين قدم به‌سوي استفاده از «مولكول‌هاي زيستي» به‌عنوان ابزارهاي ساخت است. اگر مي‌خواهيد چيزي بسازيد از طبيعت به‌عنوان مادر علوم كمك بگيريد.
اين كار نمونه‌اي از نانومهندسي «پايين به بالا» است كه مهندسان به‌جاي ذوب‌كاري و قلم‌زني در ساخت ابزارهاي كوچك مانند مدارهاي كامپيوتر از مولكول‌هاي زيستي كمك مي‌گيرند.
تحت‌شرايط شيميايي مناسب مي‌توان از طراحي مولكولي و ابزارهايي مانند: «پروتئين‌هاي حساس به نور» و «موتورهاي ويروسي» براي ساخت ابزارهاي نانومقياس استفاده كرد.
در اين كار، اين گروه نيز از رويكرد «پايين به بالا» براي به كنترل در آوردن DNA و بهينه‌سازي ساختارهاي خودآرا استفاده كرده‌اند. اين ساختارهاي جديد، اولين نمونه‌هاي كاربرد DNA در توليد ساختارهاي خودآرا و سنتز نانومواد است.
اين محققان ميليون‌ها «نانولوله‌ي كربني» با قطر و ارتفاع يكسان را روي يك فيلم «اكسيد آلومينيوم» پخش كرده‌اند و در نوك نانولوله‌ها، ذرات كوچك DNA را نشان دادند. اين قطعه‌ي كوچك DNA توالي پانزده حرفي از كدهاي ژنتيكي را حمل مي‌كند.
مي‌توان مكمل اين تركيب را در رشته ديگر نيز ايجاد كرد. اين رشته‌ي دوم با «نانوذرات طلا» تركيب مي‌شود كه به‌عنوان يك «سيستم رسانش شيميايي» عمل مي‌كند.
براي توليد اين سيم‌ها، آرايه‌ها را تا 600 درجه‌ي سانتي‌گراد حرارت مي‌دهند و «آرسنيك روي» را به آن مي‌افزايند و «سيم‌هاي اكسيد روي» با طولي در حدود 200-100 نانومتر حاصل مي‌شود.
هم‌چنين جهت آزمايش‌هاي كنترلي، يك‌بار از آرايه‌هاي بدون DNA و بار ديگر از نانولوله‌هاي بدون DNA استفاده كردند و دريافتند كه در هر كدام از اين حالت‌ها، تعداد بسيار كمي رشته‌ي DNA به‌هم مي‌چسبند و هيچ نانوسيمي نيز سنتز نشد.
«لازارك» (Lazareck) مي‌گويد: كليد كار ايجاد تك‌رشته‌ي مكمل و به‌هم تاباندن آن و توليد رشته‌ي مزودج DNA مي‌باشد.
DNA ساختار غيرموازي دارد و به‌همين دليل بسيار خاص و ويژه است.
رشته‌هاي به‌هم بافته‌ي DNA فقط به‌رشته‌ي مكمل خود متصل مي‌شوند؛ بنابراين با اين ويژگي زيستي، براي توليد آن بايد فرآيند بسيار دقيقي اجرا كرد.
لازم به‌توضيح است نتايج اين‌كار به‌صورت دقيق در مجله‌ي (Nanotechnology) به‌چاپ رسيده است.

 

«پژوهشکده‌ي رويان» اعلام کرد نخستين حيوان همتاسازی شده را در ايران به دنيا آورده است
15/05/1385
پژوهشکده‌ي رويان اعلام کرد که نخستين حيوان همتاسازی شده را در اين کشور به‌دنيا آورده اما اين حيوان که يک بره‌ي ماده بوده، بيش از چند دقيقه زنده نمانده است.
به‌گزارش سايت خبري انجمن زيست‌شناسي ايران، حيوان همتاسازی‌شده حدود نيمه شب يازدهم مرداد (دوم اوت) به‌دنيا آمده و مستنداتی که ثابت کند تولد او از طريق همتاسازی بوده به‌زودی در اختيار عموم قرار خواهد گرفت.
لازم به توضيح است پژوهشکده‌ي رويان وابسته به جهاد دانشگاهی ايران است.
«رضا سامانی» مدير روابط عمومی پژوهشکده‌ي رويان در گفتگو با بخش فارسی بی. بی. سی. گفته است که اين پژوهشکده از يک‌سال و نيم پيش، همتاسازی آزمايشی را روی موش، گوسفند و گاو آغاز کرد و در مورد گوسفند به اين موفقيت دست يافت که تعداد زيادی از گوسفندهايی که جنين همتاسازی شده به رحم آن‌ها تلقيح شد، حامله شدند. هرچند همه‌ي آن‌ها به‌جز يک مورد در اصفهان در دو ماه و نيمگی جنين را سقط کردند.
به گفته‌ي «آقای سامانی»، گوسفندی که در شعبه‌ي پژوهشکده‌ي رويان در اصفهان حامله شد توانست تا 143 روز، يعنی نزديک موعد زايمان، جنين را نگاه دارد اما در اين روز با سونوگرافی مشخص شد که جنين دچار نارسايی جفت است و نتوانسته است از جفت جدا و از رحم مادر خارج شود.
وی می‌افزايد که در اين مرحله به اين دليل که جنين دچار نارسايی تنفسی قرار گرفته بود او را با عمل جراحی سزارين از رحم خارج کردند و تحت مراقبت ويژه دامپزشکی قرار دادند اما بره نوزاد زنده نماند.
مدير روابط عمومی پژوهشکده رويان می‌گويد: آزمايش ژنتيکی روی نمونه‌های خون اين بره و مادرش و گوسفندی که سلول برای همتاسازی از بدنش گرفته شده ثابت می‌کند که اين بره حاصل همتاسازی است.
به گفته‌ي وی، در پژوهشکده‌ي رويان چند گوسفند باردار ديگر هست که جنين همتاسازی شده در رحم دارند و اميد می‌رود که دست‌کم يکی از آن‌ها بتواند بره‌ای به‌دنيا بياورد که زنده بماند.
خبر تولد بره‌ي همتاسازی شده در ايران در حالی صورت می‌گيرد که پيش‌تر، «يوزپلنگ ايرانی» به‌عنوان نخستين جانور ايرانی برای همتاسازی انتخاب شده بود.
آوريل (فروردين) سال گذشته «مرکز زيست‌شناسی سلولی و مولکولی هند» خبر داد که قصد دارد با پشتيبانی دولت ايران دست به همتاسازی يوزپلنگ ايرانی بزند تا از اين طريق، گونه‌ای از يوزپلنگ را که نزديک به يوزپلنگ ايرانی است اما بيش از چهار دهه است نسلش در کشور هند منقرض شده است، احيا کند.
اين مرکز که در شهر «حيدرآباد هند» استقرار دارد اعلام کرد که قصد دارد گروهی از متخصصان خود را به ايران بفرستد تا با گرداوری اسپرم و نمونه‌هايی از بافت اندام يوزپلنگی که در يکی از باغ وحش‌های ايران نگهداری می‌شود، به همتاسازی اين جانور بپردازند.
اما تاکنون هيچ‌خبری حاکی از همتاسازی موفقيت‌اميز اين جانور ايرانی مخابره نشده و بره‌ای که پژوهشکده‌ي رويان از زندگی چند دقيقه ای‌اش خبر داده، نخستين جانور ايرانی است که از همتاسازی موفقيت‌اميز او سخن به‌ميان آمده است.
در روش همتاسازی، جنين نه از راه «آميزش جنسی» بلکه از راه «کشت دادن سلول مادر» خود در آزمايشگاه خلق و به رحم مادر تلقيح می‌شود و بدين‌ترتيب تمامی ويژگي‌های وراثتی مادر خود را به ارث می‌برد و عملاً همتای کامل مادر خود می‌گردد.

 

شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي اعطاي جايزه‌ي علمي «دكتر كاظمي» را تصويب كرد
07/05/1385
شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي به پاس زحمات و موفقيت‌هاي «مرحوم دكتر سعيد كاظمي آشتياني»، دانشمند فرهيخته‌ي كشورمان و به‌منظور تكريم مقام علم و دانش، اعطاي علمي دكتر كاظمي را تصويب كرد.
به‌گزارش «خبرگزاري موج» به‌نقل از روابط عمومي شوراي‌عالي انقلاب فرهنگي، اين تصميم در جلسه اخير اين شورا - كه به‌رياست «دكتر غلامعلي حداد عادل» رئيس مجلس شوراي اسلامي تشكيل شده بود - اتخاذ شد.
گفتني است، «مرحوم دكتر كاظمي» از چهره‌هاي برتر علمي كشور بود كه دستيابي ايران به دانش و فناوري سلول‌هاي بنيادي، مرهون همت و پشتكار اين جهادگر دانشگاهي است.
جايزه‌ي علمي دكتر كاظمي، در رشته‌ي «زيست شناسي» به‌ويژه در زمينه‌ي فعاليت‌هاي «پژوهشكده‌ي رويان» جهاد دانشگاهي اختصاص يافته است.
شايان ذكر است، دكتر سعيد كاظمي آشتياني‏‌، در اول فروردين سال ‌١٣٤٠ در تهران چشم به جهان گشود. وي پس از طي دوران متوسطه در «رشته‌ي فيزيوتراپي» وارد دانشگاه علوم پزشكي ايران شد و در همين رشته و در همين دانشگاه موفق به كسب مدرك كارشناسي ارشد شد.
دكتر كاظمي در ادامه‌ي تحصيل خود موفق به كسب مدرك دكترا در «رشته‌ي علوم تشريحي» از دانشگاه تربيت مدرس در سال 1376 شد.
وي در دهم آبان سال ‌١٣٦٣ هم زمان با گذراندن دوران دانشجويي وارد جهاد دانشگاهي شد و در سي‌ام آبان سال ‌١٣٧١ با حكم رئيس وقت جهاد دانشگاهي‏، به‌عنوان رئيس جهاد دانشگاهي واحد علوم پزشكي ايران منصوب شد.
نامبرده در سال ‌١٣٧٦ طي حكمي از سوي رئيس جهاد دانشگاهي هم‌زمان با مسؤوليت واحد علوم پزشكي ايران به‌عنوان مشاور رئيس جهاد دانشگاهي منصوب شد.
دكتر كاظمي پس از پيگيري و تلاش فراوان درخصوص راه‌اندازي مؤسسه‌ي رويان‏، نهايتاً موفق به راه‌اندازي اين مركز شد و در بيست و سوم آبان سال ‌١٣٧٧ با حكم «دكتر منتظري» رئيس جهاد دانشگاهي و با حفظ سمت به‌عنوان رئيس پژوهشكده‌ي رويان جهاد دانشگاهي منصوب شد.
وي تا به امروز، مسؤوليت‌هاي فوق را برعهده داشت و مهم‌ترين فعاليت ايشان در زمينه‌ي «توليد‏، تكثير و انجماد سلول‌هاي بنيادي جنيني» بوده است.
از جمله تلاش‌هاي دكتر كاظمي مي‌توان به راه‌اندازي و برگزاري شش دوره جشنواره‌ي بين‌المللي رويان‏، توسعه‌ي تحقيقات در زمينه‌ي باروري و ناباروري، شبيه‌سازي، برگزاري دو دوره جشنواره‌ي آسيايي «بهداشت خانواده» و ده‌ها فعاليت ارزنده‌ي علمي ديگر را نام برد.
گفتني است زنده ياد دكتر كاظمي از سال ‌١٣٧١ تاكنون عضويت شوراي علمي جهاد دانشگاهي را برعهده داشته است.
هم‌چنين وي در سال گذشته به‌دليل تلاش‌هاي فراوان در زمينه‌ي تحقيقات سلول‌هاي بنيادي جنيني به‌عنوان يكي از چهره‌هاي ماندگار كشور معرفي شد.

 

«نیما حافظی‌نژاد» دانش‌پژوه برجسته‌ي ایرانی موفق به کسب بالاترین نمره‌ي بیوشیمی در «هفدهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی» شد
01/05/1385
«نیما حافظی‌نژاد» دانش‌پژوه برجسته‌ي ایرانی موفق به کسب بالاترین نمره‌ي بیوشیمی در «هفدهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی» شد.
به‌گزارش روابط عمومی باشگاه دانش‌پژوهان جوان، «هفدهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی» امسال در شهر «ریوکوارتو» آرژانتین و در چهار مبحث اصلی: «جانوری»، «گیاهی»، «میکروبیولوژی» و «بیوشیمی» برگزار شد.
«نیما حافظی‌نژاد» دانش‌پژوه برجسته‌ي کشورمان موفق شد با کسب نمره‌ي 5/38 و با 2 نمره اختلاف نسبت به نفر اول مسابقه‌ها در قسمت «بیوشیمی» به‌تنهایی در صدر این قسمت قرار گیرد.
تیم ایران در این مسابقه‌ها موفق به کسب سه مدال نقره و یک مدال برنز شد.

 

تيم المپياد زيست‌شناسي ايران به سه مدال نقره و يك مدال برنز دست يافت
27/04/1385
تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران به سه مدال نقره و یک مدال برنز «هفدهمین المپیاد جهانی زیست شناسی» دست یافت.
به‌گزارش باشگاه دانش‌پژوهان جوان هفدهمين المپياد جهاني زيست‌شناسي از هجدهم لغایت بیست و پنجم تیر ماه جاری در شهر «ریو کوارتو» آرژانتین برگزار شد.
این دوره از رقابت‌ها با حضور بیش از 188 دانش‌آموز از 47 کشور جهان برگزار شد.
آقایان «آریا شاکری» و «کوشا پایداری» و «خانم فرانک فتاحی» مدال نقره و «آقای نیما حافظی‌نژاد» مدال برنز کسب کردند.
در این دوره از مسابقه‌ها، کشورهای «چین» و «کره‌ي جنوبی» صاحب رتبه‌های اول و دوم شدند.
شایان ذکر است اعضای تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران در ساعت‌هاي اولیه‌ي بامداد روز پنجشنبه 29 تير 1385 وارد کشور می‌شوند و در فرودگاه مهرآباد تهران مورد استقبال قرار می‌گیرند.

 

همايش محيط زيست در تهران
21/04/1385
در روز چهارشنبه 21/04/85 همايشي در پارك علم و فناوري برگزار شد . موضوع اصلي اين همايش طرح " ارزيابي ظرفيت هاي ملي براي مديريت جهاني محيط زيست " يا NCSA بود .
در ابتداي جلسه آقاي برمكي ، مدير ملي طرح از وزارت اور خارجه كشور در مورد زمينه هاي شكل گيري طرح ارزيابي ظرفيت هاي ملي براي مديريت جهاني محيط زيست و سپس آقاي مهندس فراهاني راد راجع به مفاهيم بنيادي ظرفيت سازي و ساختار مديريت محيط زيستي در برنامه چهارم و سپس آقاي مهندس نجفي معاون محترم محيط طبيعي و تنوع زيستي ، سازمان حفاظت محيط زيست ، گزارش اجراي كنوانسيون تنوع زيستي در ايران را ارائه دادند. سپس آقاي مهندس مقدسي معاون محترم امور مراتع و خاك ، سازمان جنگل ها ، مراتع و آبخيز داري كشور ، گزارش اجراي كنوانسيون مبارزه با بيابان زائي در ايران را ارائه دادند. آقاي دكتر ميرنيا معاون محترم محيط زيست انساني ، سازمان حفاظت محيط زيست گزارش اجراي كنوانسيون تغيير اقليم در ايران را ارائه دادند و در آخر نيز آقاي دكتر پناهي ، هماهنگ كننده ملي طرح NCSA ، دبير خانه طرح ، گزارش اجرائي طرح را در جمهوري اسلامي را ارائه دادند . با اميد به اينكه اين همايش ها در توسعه محيط زيست ايران عزيز موثر باشد.

 

همایش NCSA در تهران
20/04/1385
در روز یکشنبه 19 تیر ماه در پارک علم و فناوری همایشی پیرامون محیط زیست و ارزیابی ظرفیت های ملی برای مدیریت جهانی محیط زیست (NCSA) برگزار شد سخنرانان این همایش آقای دکتر معصومی ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه تهران آقای برمکی مدیر ملی طرح NCSA دکتر پناهی هماهنگ کننده طرح مهندس فراهانی راد مععاون مرکز ملی آمایش سرزمین سازمان مدیریت برنامه ریزی مهندس جعفریان عضو دبیر خانه کمیته ملی مقابله با بیابان زایی و خانم مهنس شهریاری و احدی کارشناس سازمان محیط زیست .
طرح توانمند سازی ارزیابی ظرفیت های ملی برای مدیریت جهانی محیط زیست :
- شناسایی و تحلیل ظرفیت های موجود در دستگاه های اجرایی
- اولویت بندی اقدامات لازم برای تقویت ظرفیت های ملی
- تدوین راهبرد های ملی برای توسعه ظرفیت ها
- تهیه برنامه اقدام ملی برای تحقق راهبرد های ملی
موضوعات اصلی این همایش عبارت بودند از :
1- زمینه های شکل گیری و پیشینه طرح NCSA
2- مفاهیم بنیادی ظرفیت سازی و ساختار مدیریت محیط زیستی
3- ارائه گزارش اجرای کنوانسیون مبارزه با بیابان زایی در ایران
4- ارائه گزارش اجرای کنوانسیون تنوع زیستی در ایران
5- رائه گزارش اجرای کنوانسیون تغیر اقلیم در ایران
6- ارائه گزارش اجرائی طرح NCSA در جمهوری اسلامی ایران

اهداف طرح NCSA

اصلی ترین هدف طرح ارزیابی ظرفیت های ملی برای مدیریت جهانی محیط زیست در ایران شناسائی نیازها برای توسعه ظرفیت در زمینه فوق است تا به کمک آن بتوان اولویت های موجود را شناسائی نموده و آنگاه به تعین رویکردی مناسب در قبال نیازهای اولویت بندی شده مرتبط با ظرفیت ها پرداخت . انتظار می رود که محصول کار به مساعدت کشورمان در مدیریت بهتر بر محیط زیست جهانی منجر شده و همکاری ایران با جامعه جهانی را در رفع معضلات محیط زیست جهانی منجر شده و همکاری ایران با جامعه جهانی را در رفع معظلات محیط زیستی بیش از پیش به معرض نمایش گذرد.

دستاوردهای مورد انتظار

منطق کلی حاکم بر طرح NCSA ایجاد شرایط و بسترهای مناسب برای سازگار کردن اهداف و فعالیت های برنامه ریزی شده با مقتضیات ملی کشورمان است تا از این طریق مسائل و پرسش های مهم موجود از ابعاد ملی به روشنی و دقت تبیین گردند . در پایان فرایند ارزیابی انتظار می رود که گزینه های مناسب برای تهیه برنامه اقدام شناسائی شده و مجموعهای از فعالیت ها و اقدامات واقعی برای از میان برداشتن تنگناهای موجود بر سر راه توسعه ظرفیت ها تعریف شوند .
به دنبال تحقق فعالیت های برنامه ریزی شده در سند طرح در طی حدود 20 ماه که نتایج آنها به صورت مجموعه ای از گزارش های مطالعاتی در اختیار قرار خواهند گرفت دستیابی به دستاوردهای اصلی تحقق یافته و برای استفاده دستگاه های ذی ربط قابل بهره برداری خواهند بود . اهم این دستاورد ها را به شرح زیر می توان خلاصه نمود :
1- تهیه سیاهه ای از فعالیت های پیشین انجام شده و نتایج به دست آمده در ارتباط با اجرای هر یک از کنوانسیون های تغییر اقلیم تنوع زیستی و بیابان زدائی در کشور است
2- تحلیل تلاش های ایران در زمینه اجرای سه کنوانسیون از منظر ظرفیت و تنگناهای موجود
3- تهیه گزارشی از وضعیت موضوعات میان بخشی مربوط به اجرای کنوانسیون ها در ایران
4- اولویت بندی مسائل عمده موجود برای اقدامات اجرائی در آینده
5- تحلیل تنگناهای مربوط به ظرفیت در زمینه اولویت های شناسائی شده
6- شناسائی و تجزیه و تحلیل تنگناهای میان بخشی مربوط به مقوله ظرفیت و زمینه های بالقوه برای ایجاد هم افزائی ها
7- تهیه راهبرد ها و برنامه اقدام ملی برای رفع کاستی های موجود و توسعه ظرفیت های مورد نیاز برای اجرای موفق تعهدات محیط زیستی کسور .


در روز چهار شنبه نیز همایشی در همین مکان بر گزار میشود که گزارش این همایش را نیز میتوانید در همین سایت بخوانید

 

سایت المپیاد جهانی زیست شناسی
20/04/1385
دانش پژوهان علاقه مند می توانند برنامه ی المپیاد جهانی زیست شناسی (ibo) را از سایت زیر پی گیری کنند...
http://www.ibo2006.org.ar/

متن كامل خبر

 

تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی ایران عازم آرژانتین شد
17/04/1385
تیم ملی المپیاد زیست‌شناسی جمهوری اسلامی ایران، متشکل از چهار دانش‌آموز دو سرپرست و دو ناظر علمی در هفدهمین المپیاد جهانی زیست‌شناسی، شامگاه پنج‌شنبه تهران را به مقصد آرژانتین ترک کرد.

متن كامل خبر

 

نرم‌افزار تشخيص خودكار گلبول‌هاي سفيد در تصاوير ميكروسكوپي خون طراحي شد
13/04/1385
نرم‌افزار تشخيص خودكار گلبول‌هاي سفيد در تصاوير ميكروسكوپي خون به‌همت پژوهشگران دانشكده‌ي مهندسي كامپيوتر و فناوري اطلاعات دانشگاه صنعتي اميركبير طراحي و تدوين شد.
به‌گزارشخبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مهندس فاطمه زماني»، دانشجوي كارشناسي ارشد مهندسي كامپيوتر (هوش مصنوعي) دانشگاه صنعتي اميركبير كه در تحقيقات پايان‌نامه‌اش با راهنمايي «دكتر رضا صفابخش» - استاد دانشكده‌ي مهندسي كامپيوتر اين دانشگاه - موفق به اجراي اين طرح شده است، استفاده از فناوري تشخيص رايانه‌اي برمبناي تكنيك‌هاي هوش مصنوعي را فرايندي رو به گسترش در تحقيقات پزشكي ذكر كرد و گفت: در اين طرح با استفاده از ويژگي‌هاي اندازه، بافت، شدت، روشنايي و هسته‌دار بودن گلبول‌هاي سفيد، نرم‌افزاري براي مكان‌يابي خودكار آن‌ها در تصاوير نمونه‌هاي خوني تدوين شده است.
وي افزود: در اين روش، تصوير ديجيتالي تهيه شده از لام خون به نرم‌افزار داده مي‌شود و الگوريتم تدوين‌شده با دقت 97 درصد، مكان گلبول‌هاي سفيد خون را تعيين مي‌كند. از جمله مشكلات اساسي براي انجام اين كار، «چسبيدن تعداد زيادي گلبول قرمز به گلبول‌هاي سفيد»، «مشابه نبودن ويژگي‌هاي تصاوير ميكروسكوپي خون» و «متنوع بودن گلبول‌هاي سفيد» مي‌باشد.
گلبول‌هاي سفيد از لحاظ كلينيكي از اهميت بسيار بالايي برخوردار هستند. مجري طرح اين پژوهش را در قالب مجموعه‌اي از تحقيقات تحت‌عنوان پردازش خودكار تصاوير پزشكي ذكر كرد كه هدف از آن‌ها كمك به پزشك و پيراپزشكان براي تشخيص سريع‌تر و دقيق‌تر، استفاده از ماشين براي تشخيص اوليه، دستيابي به اطلاعاتي كه به‌راحتي و توسط انسان قابل استخراج نيستند و پزشكي از راه دور و هم‌چنين تشخيص بيماري‌هاي خوني به‌وسيله‌ي رايانه است.
وي خاطر نشان كرد: طرح انجام شده گام مهمي در ابتداي راه دستيابي به اهداف مذكور مي‌باشد. گفتني است، نتايج اين طرح تاكنون در قالب چهار مقاله‌ي علمي نيز ارائه شده است.

 
 
آرشيو اخبار
   
<<صفحه قبل  [21] [22] [23] [24] [25] [26] [27] [28] [29] [30] [31] صفحه بعد>>
افراد آنلاين: 50    بازديد امروز: 35    كل بازديدها: 154177
  صفحه اول | راهنماي سايت | آموزش | زنگ تفريح | مصاحبه | معرفي کتاب | مشاوره  
  مسابقه | اخبار | نظرات و پيشنهادات | پرسش و پاسخ علمي | درباره ما