<<صفحه قبل  [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] صفحه بعد>>
                   

وزير آموزش و پرورش در «جشن پايان دوره‌ي تابستاني المپيادهاي علمي كشور»: سرنوشت كشورها نه در «ميدان‌هاي نبرد» كه در «كلاس‌هاي درس» و «آزمايشگاه‌ها» رقم مي‌خورد
22/06/1385
وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: امروز سرنوشت و استقلال كشورها نه در ميدان‌هاي نبرد بلكه در كلاس‌هاي درس و آزمايشگاه‌ها ترسيم مي‌شود و كشوري كه به‌«سلاح علم» مجهز نباشد نمي‌تواند مستقل عمل كند.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «محمود فرشيدي» كه در «جشن پايان دوره‌ي تابستاني المپيادهاي علمي كشور» سخن مي‌گفت با بيان اين مطلب ‌اظهار كرد: دانشمندان ما با «علم دوستي» و ايثار «وقت و جان» خود را به‌پاي علم و دانش مي‌گذارند كه پيشينه‌ي تاريخي ما ايراني‌ها بيانگر اين مدعاست.
وي افزود: تفاوت ما با ديگر جست‌وجوگران علم در «باور»، «ايمان» و «معنويتي» است كه در درون ما قرار دارد و «به علم و دانش ما جهت مي‌دهد». ما علم را در راستاي «عدالت» جست‌وجو مي‌كنيم و آن را در انحصار عده‌اي خاص قرار نمي‌دهيم.
«فرشيدي» خاطرنشان كرد: در تاريخ در دوران ساسانيان، علم محدود به شاه‌زادگان و اشراف بود و همه‌ي افراد نمي‌توانستند آن را بياموزند اما با مبعوث شدن پيامبر(ص) توصيه شد كه «علم براي همه و نه در انحصار گروه خاصي است». ما هيچ‌گاه علم را براي «استثمار ديگران» به‌كار نبرده و از آن «استفاده‌ي ابزاري» نكرده‌ايم و نام دانشمندان ما نظير: «ابوعلي سينا» در كتب امروزه‌ي غربي شاهد اين مدعاست.
«وزير آموزش و پرورش» خاطر نشان كرد: امروز پيوند علم و ايمان كه همواره موجب سعادت و ارتقاي بشر بوده دوباره در ايران جلوه‌گر شده و اگر نسل اول انقلاب افتخار آفريد و حكومت طاغوت را سرنگون كرد، اگر نسل دوم انقلاب از سرزمين و حيثت خود دفاع كرد، نسل سوم از دروازه‌ي علم و دانش از اين دستاوردها دفاع مي‌كند و دانشمندان امروز ما با دستيابي به «دانش سلول‌هاي بنيادي»، «فناوري هسته‌اي» و «داروي جديد ايدز» از هويت ايران دفاع مي‌كنند.
بنابراين گزارش، وي تاريخ را «عرصه‌ي هماوردي دانشمندان» خواند و افزود: برخي از دانشمندان علم خود را در خدمت «نفس خود» يا «سرمايه‌داران» قرار داده و برخي دانش خود را در خدمت «تعالي بشر» به‌كار مي‌گيرند كه اميدواريم در صحنه‌ي جلوه‌گري علم جزو دانشمندان مطرح باشيم و شما دانش‌آموزان امروز و دانشمندان فردا روزبه‌روز افتخارهاي بيش‌تري را براي ايران بيافرينيد.

 

دوازدهمين كنفرانس بين‌المللي انجمن كامپيوتر ايران در اسفند 1385 برگزار مي‌شود
21/06/1385
«دوازدهمين كنفرانس بين‌المللي انجمن كامپيوتر ايران» از اول تا سوم اسفند 1385 در «دانشگاه شهيد بهشتي» برگزار مي‌شود.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «انجمن كامپيوتر ايران» و «دانشكده‌ي مهندسي برق و كامپيوتر دانشگاه شهيد بهشتي»، دوازدهمين كنفرانس سالانه خود را با هدف «رشد»، «اعتلا» و «اشاعه‌ي» «دانش كامپيوتر» و «فناوري اطلاعات» در دو بخش مقاله‌هاي عادي و پوستري (با تأكيد بر جنبه‌هاي بنيادي، كاربردي، راهبردي و توسعه‌اي ويژه كه از سودمندي خاص در سطح كشور برخوردارند) برگزار مي‌كنند.
«الگوريتم‌ها» و «نظريه‌ي رايانش»، «معماري و حساب كامپيوتري»، «شبكه‌هاي كامپيوتري» و «انتقال داده‌ها»، «آموزش در رشته‌ي كامپيوتر»، «امنيت كامپيوتري» و «رمزنگاري»، «معماري نرم‌افزار» و «معماري سازماني»، «پردازش تصوير»، «بينايي ماشين» و «گرافيك كامپيوتري»، «فناوري اطلاعات»، «رايانش اينترنتي»، «مشبك و خوشه‌اي»، «يادگيري ماشين»، «مشبكه‌هاي عصبي»، «عناوين پيشرفته‌ي مرتبط در علوم و مهندسي كامپيوتر»، «پردازش موازي» و «سيستم‌هاي توزيع‌شده»، «دسته‌بندي» و «بازشناسي الگوها»، «مدل‌سازي» و «ارزيابي كارايي»، «پردازش صورت و سيگنال»، «مهندس نرم‌افزار» و «روش‌هاي رسمي»، «استدلال و يادگيري نمادين» و «مدارهاي مجتمع بسيار فشرده» از موضوع‌هاي قابل‌ارائه در كنفرانس عنوان شده است.
براساس اين گزارش، بهترين مقاله‌ها در دو رده‌ي «دانشجويي» و «غيردانشجويي» انتخاب شده و در مراسم اختتاميه به نويسندگان آن‌ها جوايزي ارزشمند اهدا خواهد شد.
هم‌چنين از مؤلفان آن‌دسته از مقاله‌هاي با كيفيت بالا - كه توسط كميته‌ي منتخب با توصيه‌ي كميته‌ي علمي و مبتني بر ارائه‌ي شفاهي در كنفرانس برگزيده مي‌شوند – به‌منظور بررسي بيش‌تر براي «چاپ مقاله‌ها»ي بسط داده شده‌ي ايشان در «مجله‌هاي پژوهشي معتبر» «داخلي» و «خارجي» دعوت خواهد شد.
هم‌چنين در كنار ارائه‌ي شفاهي و پوستري مقاله‌هاي كنفرانس، «سخنراني‌هاي كليدي»، «كارگاه‌هاي آموزشي»، «ميزگردهاي تخصصي» و «نمايشگاه‌ها»يي نيز در برنامه‌ي كنفرانس در نظر گرفته شده‌اند.
لازم به‌ذكر است مهلت ارسال مقاله‌ها به‌كنفرانس تا تاريخ 20 مهر 1385 مي‌باشد.
لازم به‌ذكر است «انجمن کامپيوتر ايران» در سال 1373 به‌وسيله‌ي تني چند از اساتيد دانشکده‌هاي مهندسي و علوم کامپيوتر دانشگاه‌ها و محققان مراکز علمي و پژوهشي مختلف تشکيل شده است.
اين انجمن از سال 1374 هر ساله کنفرانسي را به‌منظور گرداوري محققان، دانش‌پژوهان و علاقه‌مندان به علوم و مهندسي کامپيوتر از سراسر جهان برگزار مي‌کند تا آخرين تحقيقات، دستاوردها و تجربيات خود را به جامعه‌ي علمي و صنعتي کشور ارائه دهند.
دانشگاه شهيد بهشتي يكي از برگزاركنندگان كنفرانس امسال با حدود نيم‌قرن قدمت به‌عنوان يکي از قديمي‌ترين دانشگاه‌هاي ايران محسوب مي‌شود که در بام پايتخت ايران، شهر تهران قرار دارد.
اين دانشگاه به‌عنوان يکي از برترين دانشگاه‌هاي ايران نقش مهمي را در تربيت دانشجويان و دانش‌‌پژوهان ايفا نموده و مي‌نمايد.
اين گزارش مي‌افزايد: برای ارسال مقاله به‌نکته‌هاي ذيل توجه داشته باشيد:ارسال مقاله‌ها در قالب PDF (حداکثر در 8 صفحه) براساس الگوي ارائه شده به‌نشاني ذيل انجام شود:
http://csicc2007.sbu.ac.ir/fa/index.php?load=papersubmission
- مقاله‌ها بايد نشان‌دهنده‌ي «کار جديد» بوده و قبلاً در مجموعه مقاله‌هاي کنفرانس يا مجله‌هاي ديگري چاپ نشده باشند.
- ارسال هم‌زمان مقاله به‌ديگر کنفرانس‌ها و مجله‌ها نيز مجاز نيست و موجب ردشدن مقاله مي‌شود.
- مقاله‌هاي ارسالي حداقل توسط سه‌داور ارزيابي مي‌شوند و تصميم‌گيري نهايي در مورد پذيرش يا رد آن توسط کميته‌ي علمي کنفرانس صورت خواهد گرفت.
- مقاله‌ها به‌دو زبان: «فارسي» و «انگليسي» دريافت و داوري مي‌شوند.
- براي هر مقاله‌ي پذيرفته‌شده، حداقل يک‌نويسنده مي‌بايست ثبت‌نام کند و مقاله را در کنفرانس به‌صورت شفاهي ارائه نمايد.
- بديهي است زبان ارائه‌ي شفاهي، تابع زبان مقاله‌ي پذيرفته‌شده خواهد بود.
علاقمندان مي‌توانند براي كسب اطلاعات بيش‌تر به‌نشاني: www.csicc2007.sbu.ac.ir مراجعه كنند.
- پست الکترونيک : csicc2007@sbu.ac.ir یا csicc@csicc2007.sbu.ac.ir
- تلفن/ نمابر:
+982122431802 - 4
- آدرس پستي:
تهران، ولنجک، دانشگاه شهيد بهشتي، دانشکده مهندسي برق و کامپيوتر، دبيرخانه دوازدهمين کنفرانس بين‌المللي کامپيوتر ايران
- کد پستی: 1983963113

 

سيستم «بهينه‌سازي» و «مديريت هوشمند انرژي» براي روشنايي معابر طراحي شد
19/06/1385
سيستم «بهينه‌سازي» و «مديريت انرژي» براي روشنايي معابر به‌همت محققان صنعت برق ايران طراحي شد.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، به‌گفته‌ي طراحان اين سيستم - «سعيد عباچي‌زاده» و «التفات ايمني» از شركت مهندسين مشاور نيروي آذربايجان و شركت توزيع برق آذربايجان شرقي - در سيستم روشنايي معابر هم‌اكنون از «فتوسل» استفاده مي‌شود كه داراي مشكلاتي است كه در حين‌كار عملاً ملاحظه مي‌شود. لذا تحول اساسي در سيستم فرمان روشنايي معابر و وجود سيستم مديريت هوشمند كاملاً ضروري است، سيستمي كه داراي مشكلات سيستم قبلي نبوده و با در نظر گرفتن «مزاياي اقتصادي» (كوتاه‌مدت و سرمايه‌گذاري بلندمدت) بتواند با سيستم‌هاي موجود رقابت كند.
سيستم طراحي‌شده برپايه‌ي و اساس «ميكروپروسسور» بوده و يك «سيستم هوشمند» مي‌باشد و به‌علت اين‌كه اكثر كارها به‌وسيله‌ي نرم‌افزار انجام مي‌شود، اولاً: قابليت «انعطاف‌پذيري فراواني» داشته و ثانياً: از نظر هزينه «مقرون به‌صرفه» مي‌باشد. چون بيش‌تر امكانات بااستفاده از برنامه‌نويسي ايجاد شده و هزينه‌ي برنامه‌نويسي (در توليد صنعتي) در مقايسه با سخت‌افزار بسيار كم‌تر است.
سيستم طراحي شده داراي دو قسمت است كه قسمت اول يك PACK مي‌باشد كه جايگزين سيستم «فتوسل‌»هاي موجود مي‌شود و قسمت دوم يك «كنسول» است كه در اختيار شركت توزيع مي‌باشد و به‌وسيله‌ي آن، تنظيم‌هاي اوليه و در صورت لزوم تنظيم‌هاي بعدي صورت مي‌گيرد.
بنابراين گزارش، در اين سيستم اساس كار آن بر پايه‌ي ميكروپروسسور بوده و مبناي كار محاسبه‌ي «طلوع و غرب شرعي» مي‌باشد.
اين سيستم به‌طور آزمايشگاهي ساخته شده و مورد آزمايش قرار گرفته و نتايجي مطلوب مورد نظر به‌دست آمده است.
اين سيستم سازگار با «فرهنگ مصرف كشور» بوده و كاربرد ديگر آن «صرفه‌جويي انرژي» در تيزرهاي تبليغاتي شهرداري و شركت‌ها بوده كه با اطلاع‌رساني مناسب و حمايت ارگان‌هاي مسؤول مي‌توان به‌هدف اصلي رسيد.
پژوهشگران در پايان اين تحقيق پيشنهاد كرده‌اند كه پس از ساخت نمونه‌ي صنعتي ضدآب بر روي چند عدد از فتوسل‌هاي موجود جايگزين شده تا كاركرد آن به‌صورت كاملاً عملي بررسي شده و در صورت وجود اشكالات ساختاري به برطرف كردن آن‌ها اقدام شود.

 

پژوهشگران ايراني به روش جديد بازشناسي گفتار تلفني دست يافتند
19/06/1385
دانش‌اموخته‌ي‌ دكتراي مهندسي پزشكي دانشگاه صنعتي اميركبير به‌روش جديد «بازشناسي گفتار تلفني» دست يافت.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «منصور ولي» مجري طرح با بيان اين‌كه «تشخيص خودكار» يا «بازشناسي گفتار» از مسائل مطرح در «علوم رايانه» و هم‌چنين «مهندسي پزشكي» است، اظهار داشت: در اين پژوهش براي كاربردي‌تر كردن تحقيقات انجام‌شده در اين زمينه و تشخيص «كلمه‌هاي شنيداري» در خطوط تلفن، اين كلمه‌ها با «نمونه‌هاي ضبط‌شده با ميكروفون» تلفيق شد.
وي افزود: در اين طرح به‌كمك «شبكه‌ي عصبي»، كلمه‌هاي تلفني - كه پهناي باند كم و كيفيت پايين دارند - دريافت و در مقايسه‌ي آن‌ها با كلمه‌هايي كه پيش از آن توسط ميكروفون و با كيفيت بالا ضبط شده بود، عمل بازشناسي انجام شد.
«ولي» تصريح كرد: تعداد 200 فرد شركت‌كننده در اين پژوهش، دو جمله را يك‌بار با تلفن و يك‌بار با ميكروفون ادا كردند كه شبكه‌ي عصبي طراحي‌شده در اين پژوهش با موفقيت قابل‌توجهي عمل بازشناسي را انجام داد.
مجري طرح، ميزان بهبود كيفيت تشخيص اين روش را در مقايسه با نمونه‌هاي گزارش‌شده حدود پنج‌درصد ذكر كرد و گفت: حجم «كميت» و «كيفيت» پايين صدا در تلفن، مانع از گسترش كاربرد سامانه‌هاي بازشناسي در صنعت و خدمات بوده است.
اين‌كار به شركت‌هاي ارائه‌ي خدمات خودكار تلفني كمك مي‌كند تا خدماتي مانند: «فروش بليت» و «درخواست اطلاعات مختلف» را باكمك گفتار عرضه كنند.
وي تصريح كرد: اين پژوهش‌ها هدف نهايي خود را در «ترجمه‌ي هم‌زمان» دنبال مي‌كنند به‌گونه‌اي كه يك سامانه بتواند با تشخيص جمله‌هاي يك‌طرف، آن را به زبان ديگري ترجمه و به‌طرف مقابل برساند.

 

برگزاری امتحان های برنامه نویسی در shaazzz
19/06/1385
قرار است که در وبلاگ http://shaazzz.blogfa.com امتحان عملی برنامه نویسی برگزار شود، البته توسط سه نفر از طلا های المپیاد کامپیوتر!!
برای ثبت نام و آگاهی از چگونگی برگزاری این امتحان به وبلاگ شااززز سر زده و با استفاده از لینک http://shaazzz.orgfree.com ثبت نام کنید!!
در قسمتی از نوشته های شان آمده است که "... البتّه شايد اونهايي که فقط دوست دارند امتحان المپيادی بدند، خيلی خوششون نياد، منظورم اینه که قرار نیست این یه امتحان تمرینی برای المپیادی ها باشه، قراره یه مسابقه با سوال یا سوالهای قشنگ و ایده خور باشه. اصلا من خيلی دوست دارم اونهايي که ديگه خيلی دغدغه ی المپياد ندارند هم این امتحان رو بدند ،..."
البته با توجه به سابقه ی مفیدی که این دانش آموزان دارند شرکت در این امتحانات توصیه می شود!!

 

مجله‌ي علوم و مهندسي كامپيوتر (JCSE) مقاله‌ي علمي مي‌پذيرد
11/06/1385
مجله‌ي «علوم و مهندسي كامپيوتر» (The CSI Journal on Computer Science & Engineering) (JCSE) فصلنامه‌اي است در جهت افزايش انتشار تحقيقات و كاربردهاي تكنولوژيكي را در زمينه‌ي علوم و مهندسي كامپيوتر حركت مي‌كند.
از كليه‌ي محققان دعوت مي‌شود مقاله‌هاي منتشر نشده‌ي خود در مجموعه مقاله‌هاي كنفرانس‌ها و بايگاني شده در مجله‌ها را ارسال نمايند. موضوع‌هاي اصلي مقاله‌هاي ارسالي – كه البته لزوماً نبايد در اين حوزه‌ها محدود باشد – عبارتند از:
- نظريه‌ي الگوريتم‌ها و پيچيدگي محاسبات
- معماري كامپيوتر و حساب
- محاسبات توزيعي، موازي و برپايه‌ي شبكه
- شبكه‌هاي كامپيوتري
- هوش مصنوعي
- نظريه‌ي زبان‌هاي ماشين‌ها
- گرافيك كامپيوتري، پردازش تصوير و واقعيت مجازي
- رمزنگاري و امنيت
- نظريه‌ي پايگاه داده
- محاسبات علمي، بازده بالا
- سيستم‌‌هاي اطلاعاتي
- آموزش مهندسي و علوم كامپيوتري
- روش‌هاي صوري و مهندسي نرم‌افزار
- شبكه‌هاي بي‌سيمي و محاسبات موبايل
- سيستم‌هاي عامل

يادداشت سردبير
مجله‌ي «علوم و مهندسي كامپيوتر» از نشريه‌هاي «پژوهشكده‌‌ي علوم كامپيوتر» (The School of Computer Science) است كه فعاليت خودش را از سال 1383 در تهران آغاز كرد. اين پژوهشكده وابسته به «مركز تحقيقات فيزيك نظري و رياضيات» است. اگرچه تاكنون موفق به دريافت گواهي معتبر بين‌المللي «انستيتو بين‌المللي استاندارد» (International Institute of Standards) (ISI) نشده است ولي در اين مسير گام برمي‌دارد.
علت انتخاب اين خبر، توجه دادن دانش‌اموزان علاقمند به المپياد به مجله‌هاي علمي (به‌خصوص مجله‌ها‌ي علمي داراي گواهي ISI) است كه داراي رتبه‌هاي جهاني محسوب مي‌شود. اگر مي‌خواهيد مسير تحقيق و پژوهش را طي كنيد لازم است خود را براي ارائه‌ي مقاله در مجله‌هاي ISI در دوره‌ي ليسانس و به‌خصوص فوق‌ليساني آماده كنيد.
مقاله‌هايي در اين مجله‌ها منتشر مي‌شوند كه يك فعاليت جديد علمي بوده و گوشه‌ي جديدي از علم را كشف كرده باشند.

 

نصب ريزتراشه در سطل‌هاي زباله در انگيس
08/06/1385
نصب ريزتراشه‌هاي رايانه‌اي در سطل‌هاي زباله در انگليس براي نظارت و بهينه‌سازي جمع‌اوري پسماندهاي خانگي آغاز شد.
به‌گزارش واحد مركزي خبر، مسؤولا‌ن در نظر دارند با اجراي اين طرح، خانواده‌هايي كه زباله ها را تفكيك نشده در سطل‌هاي زباله قرار مي‌دهند, شناسايي كنند.
اين ريزتراشه‌ها, صاحب سطل زباله و مقدار زباله توليدي هر خانواده را براي مسؤولا‌ن مشخص مي‌كند.

 

بيستمين جشنوراه‌ي بين‌المللي خوارزمي دهه‌ي فجر برگزار مي‌شود
07/06/1385
بيستمين جشنواره‌ي بين‌المللي خوارزمي با حضور رئيس جمهور در ايام دهه‌ي فجر برگزار خواهد شد.
به‌گزارش خبرگزاري فارس، اولين نشست خبري «بيستمين جشنواره بين‌المللي خوارزمي» با حضور «حسين سالار آملي» دبير اين جشنواره در «سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران» برگزار شد.
در اين نشست «حسين سالار آملي» جشنواره‌ي بين‌المللي خوارزمي را مهم‌ترين رويداد علمي و فناوري كشور دانست و گفت: هدف از برگزاري اين جشنواره «شناسايي»، «جذب» و «پرورش استعدادها» در زمينه‌هاي مختلف «علمي» و «صنعتي»، ارج نهادن به تلاش‌هاي «پژوهشگران»، «مخترعان»، «مبتكران» و «فناوران»، فراهم نمودن «بستري مناسب براي همكاري‌هاي علمي، فناوري» و «تعامل ميان انديشمندان» مي‌باشد.
وي با بيان اين مطلب كه ميدان علم، دانش و فناوري است كه قدر و منزلت كشورها را نشان مي‌دهد، اضافه كرد: ما قصد داريم با برگزاري اين جشنواره، توانمندي‌هاي علمي ايران را به جهانيان به‌نمايش بگذاريم.
دبير جشنواره‌ي بين‌المللي خوارزمي ادامه داد: «پژوهش‌هاي بنيادي»، «پژوهش‌هاي توسعه‌اي»، «اختراعات» و «ابتكارات» از محورهاي پژوهشي مورد پذيرش اين جشنواره مي‌باشد و «علوم انساني»، «علوم پايه»، «‌فني و مهندسي»، «كشاورزي»، «بيوتكنولوژي»، «محيط زيست» و «علوم پزشكي» زمينه‌هاي علمي اين جشنواره است.
وي با اشاره به اين‌كه تاكنون بيش از 350 طرح به دبيرخانه‌ي اين جشنواره ارسال شده است، گفت: پيش‌بيني مي‌شود در اين جشنواره، بيش از يك‌هزار طرح از دانشمندان و محققين 45 كشور مختلف جهان به اين جشنواره ارسال شود.
وي افزود: داوران اين جشنوار كه با حكم وزير علوم منصوب شده‌اند بيست و سه تن از برگزيدگان جامعه‌ي علمي كشور اعم از: اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها، معاون وزرا و برخي از رؤساي دانشگاه‌ها هستند.
بيستمين جشنواره‌ي بين‌المللي خوارزمي با همت «سازمان پژوهش‌هاي علمي و صنعتي ايران»، «وزارت علوم» و با همكاري وزارتخانه‌هاي مختلف، «سازمان آموزشي، علمي و فرهنگي ملل متحد»، «سازمان جهاني مالكيت فكري»، «برنامه‌ي توسعه‌ي ملل متحد»، «كميته‌ي دايمي همكاري‌هاي علمي و فناوري سازمان كنفرانس اسلامي»، «كميسيون علوم و فناوري براي توسعه‌ي پايدار» در «كشورهاي جنوب»، «آكادمي علوم جهان سوم سازمان اسلامي، آموزشي، علمي و فرهنگي» و «فدراسيون بين‌المللي انجمن‌هاي مخترعين» برگزار مي‌شود.

 

ارتباط 8500 مدرسه ‌با يكديگر با اينترنت
07/06/1385
«معاون فناوري اطلا‌عات وزارت ارتباطات» اعلا‌م كرد: امسال هشت هزار و 500 مدرسه را در سراسر كشور با خطوط پرسرعت اينترنت به‌هم متصل مي‌كنيم.
به‌گزارش واحد مركزي خبر، «عبدالمجيد رياضي» افزود: هم‌چنين در حال طراحي يك «شبكه‌ي علمي» هستيم كه بتواند همه‌ي دانشگاه‌ها را با اين نوع خطوط سرعت بالا به‌هم مرتبط كند تا منابعشان را به اشتراك بگذارند.
«دبير شوراي‌عالي فناوري اطلا‌عات كشور» با بيان اين‌كه «براي تمامي بيمارستان‌هاي كشور هم برنامه‌ريزي كرده‌ايم تا با فيبرنوري به نزديك‌ترين مراكز مخابراتي متصل شوند», افزود: كار تعدادي از اين بيمارستان‌ها را انجام داده‌ايم و بقيه دردست اقدام است.
به‌گفته‌ي «رياضي», با همكاري بخش خصوصي انجام چنين اقدامي در درمانگاه‌هاي كشور هم در نظر گرفته شده است.
وي افزود: اگر «شبكه‌ي ملي اينترنت» هم راه‌اندازي شود همه‌ي اين مراكز رابه هم مرتبط مي‌كند.
طراحي مفهومي يك شبكه‌ي اينترنت ملي در حال انجام است و قرار است‌ اين شبكه ظرف سه‌سال آينده راه‌اندازي شود.
هزينه‌ي اين شبكه حدود يك‌ميليارد دلا‌ر براورد شده است.

 

افزايش سرعت قدرتمندترين ابررايانه‌ي علمي امريكا: «جگوار» 54 هزار ميليارد محاسبه‌ي رياضي را در يك ثانيه انجام مي‌دهد
05/06/1385
دانشمندان امريكايي موفق شدند سرعت عملكرد قدرتمندترين ابررايانه در زمينه‌ي جست‌وجوي علمي‌ را به دو برابر افزايش دهند.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، ابررايانه‌ي Cray xt3 پس از ارتقاي سرعت عملكرد، اكنون قادر است 54 هزار ميليارد محاسبه رياضي را در مدت يك ثانيه انجام دهد.
به‌گفته‌ي متخصصان رايانه، اين ابررايانه پنجمين ابررايانه‌ي قدرتمند جهان و مطمئناً سريع‌ترين دستگاه علم باز در امريكا است. اين ابررايانه كه «جگوار» نام گرفته است پيش از آن‌كه سرعت آن ارتقا داده شود در رتبه‌ي سيزدهمين قدرتمندترين ابررايانه‌هاي جهان قرار داشت.
هم‌اكنون قدرتمند‌ترين ابر رايانه‌ي جهان IBM Blue Gene است كه شش برابر جگوار سرعت عملكرد بيش‌تري دارد و مي‌تواند 324 هزار ميليارد محاسبه‌ي رياضي را در مدت يك‌ثانيه انجام دهد.

 
 
آرشيو اخبار
   
<<صفحه قبل  [6] [7] [8] [9] [10] [11] [12] [13] [14] [15] [16] صفحه بعد>>
افراد آنلاين: 35    بازديد امروز: 4    كل بازديدها: 70030
  صفحه اول | راهنماي سايت | آموزش | زنگ تفريح | مصاحبه | معرفي کتاب | مشاوره  
  مسابقه | اخبار | نظرات و پيشنهادات | پرسش و پاسخ علمي | درباره ما