<<صفحه قبل  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] صفحه بعد>>
                   

اعلام نتايج سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك و به دست آوردن 5 مدال برای «ايران» و مقام نخستی «چین»
30/04/1386
تيم چين با كسب بيش ترين مدال، به مقام نخست سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك دست يافت.
به گزارش ایسنا، تيم 5 نفره ی المپياد فيزيك جمهوري اسلامي ايران نيز با كسب دو مدال طلا و دو مدال نقره و يك مدال برنز با يك پله صعود نسبت به سال گذشته در رتبه ی هفتم سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك قرار گرفت.
البته با توجه به اساس نامه ی المپياد جهاني فيزيك اين رقابت ها به صورت فردي برگزار مي‌شود و المپياد به طور رسمي رتبه‌اي براي تيم هاي شركت كننده اعلام نمي‌كند، بلكه سرپرست های تيم ها با مقايسه ی مدال هاي خود با ساير تيم ها رتبه ی هر كشور را اعلام مي‌كنند.
مراسم اختتاميه و اعطاي مدال هاي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك تا دقايقي ديگر در سالن آمفي تئاتر دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي‌شود.
اين المپياد از روز بيست و دوم تيره ماه سال جاري با حضور 75 تيم از سراسر جهان در اصفهان برگزار شد.

متن كامل خبر

 

اعطاي چهار جايزه‌ي ويژه در مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در سال 2007 در اصفهان
30/04/1386
مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اعطاي چهار جايزه‌ي ويژه‌ي المپياد خاتمه يافت.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين جوايز شامل جايزه‌هاي ذيل بوده است:
- بهترين دانش‌اموز دختر
- بهترين نمره‌ي تئوري
- بهترين نمره‌ي عملي
- بهترين شركت‌كننده.
جايزه‌ي برترين دانش‌اموز دختر به شركت‌كننده‌اي از روسيه و جايزه‌ي بهترين نمره‌ي تئوري مشتركاً به دو دانش‌اموز از چين و يك دانش‌اموز از مجارستان، جايزه‌ي بهترين نمره‌ي عملي به دانش‌اموزي از تيم المپياد فيزيك اسلواكي و جايزه‌ي برترين شركت‌كننده‌ به دانش‌اموز كره‌ي جنوبي اعطا شد.

متن كامل خبر

 

آغاز مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اعطاي 214 مدال و ديپلم افتخار
30/04/1386
مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اهداي 38 مدال طلا، 46 مدال نقره، 51 مدال برنز و 80 ديپلم افتخار به دانش‌اموزان برتر شركت‌كننده در اين رقابت‌ها آغاز شد.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «دكتر اجتهادي» رئيس كميته‌ي علمي المپياد جهاني فيزيك در سخناني در اين مراسم با اعلام تعداد مدال‌ها و ديپلم‌هاي افتخاري اعطايي در اين دوره از المپياد جهاني فيزيك به ارائه‌ي گزارشي از فعاليت‌هاي اين كميته پرداخت و اظهار داشت: 326 دانش‌اموز از 69 كشور جهان در اين دوره از المپياد جهاني فيزيك رقابت كردند.
وي با تشكر از تمام كساني كه در برگزاري اين المپياد همكاري داشتند اظهار داشت: بيش از 80 استاد و دانشجوي دكتري فيزيك با دقت خود در تصحيح برگه‌هاي امتحان، يكي از كوتاه‌ترين جلسه‌هاي تصحيح سؤال‌ها در سال‌هاي اخير المپياد را رقم زدند.
وي استفاده از كدرنگ براي سؤال‌ها و نرم‌افزار پردازش نمره‌ها را از جمله ايده‌هايي دانست كه براي نخستين بار در اين المپياد جهاني با موفقيت تجربه شد.
گفتني است در حال حاضر مراسم اهداي ديپلم‌هاي افتخار به‌پايان رسيده و اهداي مدال‌ها نيز در ادامه‌ي برنامه انجام خواهد شد.
اجراي موسيقي، سخنراني رئيس موقت المپياد جهاني فيزيك، وزير آموزش و پرورش، رئيس كميته‌ي علمي و برنامه‌ريزي و اهداي پرچم المپياد به‌ميزبان بعدي، سخنراني مسؤول برگزاري المپياد 2008 ويتنام، پخش نماهنگ يادمان دبير كل فقيد المپياد جهاني فيزيك از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم است.

متن كامل خبر

 

اذعان سرپرستان تيم‌هاي خارجي به برخورداري اين دوره از المپياد از برتري‌ نسبت به دوره‌هاي پيش
30/04/1386
وزير آموزش و پرورش در مراسم اختتاميه‌ي سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با اشاره به كسب رتبه‌ي هفتم اين دوره از المپياد توسط دانش‌اموزان ايراني از دانش‌اموزان المپيادي به‌عنوان برجسته‌ترين جلوه‌‌ي نخبگان در كشور در سنين جواني ياد و بر حمايت بيش از پيش از اين دانش‌اموزان تأكيد كرد.
به‌گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، «مهندس فرشيدي» در حاشيه‌ي مراسم اختتاميه المپياد جهاني فيزيك در دانشگاه صنعتي اصفهان گفت: ايران سال گذشته رتبه‌ي هشتم المپياد جهاني فيزيك را كسب كرد و امسال با يك گام ارتقا موفق به كسب مقام هفتم شد كه اميدواريم كه اين روند صعودي ادامه داشته باشد.
وزير آموزش و پرورش در عين حال در پاسخ به اين سؤال كه آموزش و پرورش چه برنامه‌هاي براي حمايت از دانش‌اموزان برگزيده‌ي المپيادهاي علمي دارد گفت: وظيفه‌ي آموزش و پرورش شناسايي دانش‌اموزان نخبه است و يكي از بزرگ‌ترين وظايفي كه برعهده داريم شناسايي اين قبيل از دانش‌اموزان در بين حدود 14 ميليون دانش‌اموز است.
وي افزود: يكي از راه‌هاي شناسايي دانش‌اموزان نخبه، برگزاري المپيادهاي علمي است و در كنار آن، توسعه‌ي مدارس پرورش استعدادهاي درخشان در شهرهاي مختلف و گسترش پژوهش‌سراهاي دانش‌اموزي به‌منظور شناسايي دانش‌اموزان نخبه در دستور كار قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: علاوه بر اين با همكاري معاونت علمي و فناوري رئيس‌جمهور در حال آماده‌سازي طرحي هستيم كه براساس آن هر همكار فرهنگي كه دانش‌اموز بااستعدادي را شناسايي كند مي‌تواند آن را معرفي كند و هر دو مورد حمايت قرار گيرند.
وزير آموزش و پرورش در عين حال اضافه كرد: وظيفه‌ي اصلي حمايت از نخبگان در كشور برعهده‌ي «بنياد ملي نخبگان» است كه در اين راستا، تسهيلات مختلفي از قبيل «نظام وظيفه» را براي نخبگان كشور در نظر گرفته است.
وي گفت: اغلب دانش‌اموزان المپيادي به‌عضويت «بنياد ملي نخبگان» درامده و براي ورود به دانشگاه مشكلي ندارند و مورد حمايت ويژه قرار مي‌گيرند.
«فرشيدي» در ادامه با تشكر از تمامي كساني كه در برگزاري سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك در اصفهان مشاركت داشتند به‌ويژه شهروندان اصفهاني و رسانه‌ها اظهار كرد: اين براي نخستين بار است كه كشور ما ميزباني يك المپياد علمي با شركت حدود 76 كشور را تجربه مي‌كرد و با اين حال به‌اذعان سرپرستان تيم‌هاي خارجي اين دوره از المپياد از برتري‌هايي نسبت به دوره‌هاي پيش نيز برخوردار بود از جمله اين‌كه براي نخستين بار در اين المپياد هيچ سؤالي در مرحله‌ي گزينش سؤال‌ها حذف نشد و براي رسيدگي به اعتراض‌ها نيز از نرم‌افزار «اصفهان» - كه توسط اساتيد كشورمان طراحي شده - استفاده شد كه اين امر زمان رسيدگي به سؤال‌ها و اعتراض‌ها را به‌ميزان نصف روز كاهش داد.
وي خاطرنشان كرد: استفاده از اين نرم‌افزار با توجه به‌صرفه‌جويي زماني حاصله به‌نفع همه‌ي شركت‌كنندگان است.
وزير آموزش و پرورش نحوه‌ي پذيرايي، بازديدهاي پيش‌بيني شده و امكانات فراهم شده را از ديگر ويژگي‌هاي المپياد امسال عنوان كرد كه براي شركت‌كنندگان خارجي هم شگفت انگيز بوده است.
وي گفت: تجهيزاتي كه براي «آزمون تجربي» المپياد جهاني فيزيك طراحي كرده بوديم به‌شدت مورد استقبال تيم‌هاي خارجي قرار گرفت به‌طوري كه 60 دستگاه از آن‌ها به‌درخواست كشورهاي ديگر براي انتقال تجربه به آن‌ها داده شد و تعدادي از تيم‌ها - كه ميزباني المپيادهاي سال‌هاي آينده را برعهده دارند - از ما دعوت كردند تا به‌عنوان مشاور آن‌ها را ياري كنيم.
«فرشيدي» اضافه كرد: برگزاري مطلوب اين المپياد به‌عنوان حركتي ملي پاسخي به همه‌ي كساني است كه مي‌خواهند نام ايران با محدوديت‌هايي همراه باشد و به‌گفته‌ي بسياري از شركت‌كنندگان، فضاي موجود در كشور ما و پيشرفت‌هاي صورت گرفته براي آن‌ها دور از انتظار بوده است.
وي هم‌چنين با اشاره به اين‌كه طبق قوانين المپياد جهاني فيزيك اين رقابت‌ها حالت فردي دارد و نتايج تيمي اعلام نمي‌شود رتبه‌ي محاسبه‌شده ايران در اين رقابت‌ها را هفتم عنوان كرد و گفت: تيم‌هاي چين، كره جنوبي و روسيه به‌ترتيب رتبه‌هاي اول تا سوم اين المپياد را كسب كردند.

متن كامل خبر

 

موکول شدن اعلام نتايج قطعي سی و هشتمین المپياد جهانی فیزیک به شنبه 30 تیر
29/04/1386
نتايج قطعي سي و هشتمين المپياد بين‌المللي فيزيك صبح شنبه 30 تیر در مراسم اختتاميه ی مسابقه ها اعلام خواهد شد.
به گزارش ایسنا، «محمدرضا محدث خراساني»، معاون برنامه‌ريزي و توسعه ی مديريت و قائم‌مقام وزير آموزش‌وپرورش در ستاد برگزاري المپياد فيزيك 2007 با اعلام اين مطلب گفت:‌ در حال حاضر مسؤولان المپياد جهاني فيزيك در حال رسيدگي به اعتراض های سرپرستان تيم‌هاي شركت كننده هستند كه با توجه به رقابت تنگاتنگ شركت‌كنندگان، اعتراض‌ سرپرستان تيم‌ها عمدتاً در حد دهم نمره بوده است.
وي با بيان اين كه جلسه ی بحث و رسيدگي به اعتراض ها ممكن است تا ساعت 23 جمعه نيز ادامه يابد، خاطرنشان كرد: پس از برگزاري آزمون‌هاي نظري و عملي يك نسخه از عملكرد دانش‌اموزان هر تيم در اختيار سرپرست همان تيم قرار مي‌گيرد و علاوه بر تصحيح اوراق توسط مصححين، اوراق توسط 244 نفر از سرپرستان تيم‌ها و اساتيد رشته ی فيزيك نيز به طور جداگانه مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد.
«محدث» تصريح كرد: با مقايسه ی نتايج ارزيابي تيم مصحح و ارزيابي سرپرست در صورت وجود اعتراضي، مصحح ها و سرپرستان تيم‌ها با هم وارد شور مي‌شوند و در صورت متقاعد نشدن سرپرستان، اعتراض توسط تيم مصحح ها از سوي دبيرخانه اصلي المپياد بررسي خواهد شد.
«محدث خراساني» در عين حال با اشاره به حضور حدود 75 تيم در اين رقابت‌ها روند تصحيح اوراق را در مجموع خوب و با كم ترين اعتراض های ارزيابي و خاطرنشان كرد: هر چند نفس اين المپياد يك رقابت علمي است اما بايد بيش تر به عنوان يك رويداد فرهنگي جهت تبادل يافته‌هاي علمي كشورها قلمداد شود.

متن كامل خبر

 

عقیده‌ی معاون دبير كل فقيد المپياد فيزيک مبنی بر دخالت نداشتن نظرات سياسي در انتخاب دبير كل المپیاد و داشتن شرایط لازم دبیر کلی برای افرادی از ایران
29/04/1386
«مايا آهتي»، معاون دبير كل فقيد المپياد فيزيك در خصوص شرايط و نحوه ی انتخاب دبير كل المپياد توضيحاتي ارائه داد.
به گزارش ايسنا، به نقل از روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش، «مايا آهتي» منشي المپياد فيزيك و معاون دبير كل فقيد المپياد جهاني فيزيك كه مسئووليت دبير كل را به عهده گرفته است در خصوص انتخاب دبير كل المپياد گفت: با تماس اينترنتي با راهنما ها، فردي كه رأي بيش تري بياورد را انتخاب خواهيم كرد.
وي افرادي از ايران را داراي شرايط لازم براي دبير كلي دانست و افزود: اين افراد همه ی فاكتورهاي لازم براي دبير كلي را دارند اما انتخاب فردي از ايران به سمت دبيركلي بعيد است!
وي با بيان اين كه طبق اساس نامه ی المپياد در انتخاب دبير كل نبايد نظرات سياسي دخالت داشته باشد، گفت: هدف اصلي اين المپياد ايجاد فضايي مناسب و به دور از سياست جامعه ی امروز براي ارتباط و تعامل ميان دانش‌اموزان سراسر دنيا است.
اما اگر واقع بينانه به اين مسأله نگاه كنيم مي‌بينيم كه سياست را نمي‌توان از اين مسأله جدا كرد.
«آهتي» با اشاره به اقدام پسنديده و به جاي ايران در صدور رواديد به دانش‌اموزان آمريكايي گفت: آمريكايي چند سال پيش با ندادن رواديد به دانش‌اموزان ايراني قوانين اساس نامه ی المپياد را ناديده گرفته و مطمئناً فرد انتخاب شده براي دبير كلي المپياد آمريكايي نيست.

متن كامل خبر

 

آغاز رسيدگي به اعتراض‌های آزمون‌هاي سی و هشتمین المپياد جهاني فيزيك
29/04/1386
رسيدگي به اعتراض های آزمون هاي المپياد جهاني فيزيك 2007 اصفهان صبح جمعه 29 تیر آغاز شد.
به گزارش ايسنا، در پنج شنبه شب مورخ 28 تیر، نمره ها و نتايج اوليه ی آزمون عملي المپياد جهاني فيزيك به طور محرمانه بين سرپرست های تيم هاي شركت كننده در المپياد توزيع شد و به دنبال آن از صبح جمعه 29 تیر تيم ها فرصت دارند اعتراض های خود نسبت به ارزيابي آزمون ها را اعلام نمايند.
بنابراين گزارش، كميته ی علمي و مجمع بين‌المللي المپياد جهاني فيزيك كه نمره های آزمون نظري المپياد را پيش از اين اعلام كرده بود، شب گذشته هم زمان با اعلام نتايج اوليه ی آزمون ها گزارش عملكرد خود را در جمع سرپرست ها ارائه كرد.
همچنين جلسه ی دوم مجمع بين‌المللي به همراه ارائه ی گزارش كميته‌هاي علمي جمعه 29 تیر برگزار مي‌شود.
گفتني است، آزمون المپياد جهاني فيزيك به همت وزارت آموزش و پرورش در دو مرحله ی نظري و عملي مجموعاً با چهار سؤال برگزار شد.

متن كامل خبر

 

برگزاری مراسم پاياني سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك با تجليل از دبير كل فقيد صبح شنبه 30 تیر
29/04/1386
مراسم اختتاميه ی سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك صبح فردا با حضور وزير آموزش و پرورش در سالن همايش‌هاي دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار مي‌شود.
به گزارش ايسنا به اصفهان، مراسم اختتاميه ی المپياد جهاني فيزيك ضمن اعطاي مدال ها به تيم هاي برتر، پرچم مسابقه ها به ويتنام، ميزبان سي و نهمين المپياد جهاني فيزيك اهدا مي‌شود.
سخنراني وزير آموزش و پرورش و رئيس موقت المپياد، ارائه ی گزارشي از برنامه‌هاي المپياد در قالب نماهنگ، سخنراني رئيس كميته ی علمي المپياد و مسؤول برگزاري المپياد 2008 ويتنام از ديگر برنامه‌هاي مراسم اختتامیه است.
در اين مراسم همچنين نماهنگ كوتاهي كه به عنوان يادمان دكتر «والدمیر گورژوفسكي»، دبير كل فقيد المپياد تهيه شده پخش مي‌شود.
دكتر «محدث خراساني»، معاون برنامه ريزي و توسعه ی مديريت و قائم مقام وزير آموزش و پرورش در ستاد برگزاري المپياد فيزيك 2007 درباره برنامه‌هاي ويژه ی مراسم اختتاميه براي بزرگداشت دكتر «گورژوفسكي» گفت: پيشنهاداتي براي اعطاي جايزه‌اي ويژه به عنوان يادبود دبير كل فقيد المپياد جهاني فيزيك به يكي از دانش اموزان برتر المپياد ارائه شده است كه جمعه 29 تیر از سوي كميته ی برگزاري المپياد مورد بحث و بررسي قرار مي‌گيرد و در صورت تصويب اين جايزه ی ويژه در مراسم اختتامیه اعطا خواهد شد.
گفتني است دكتر «گورژوفسكي»، بنيانگذار و رئيس المپياد جهاني فيزيك كه براي شركت در سي و هشتمين المپياد جهاني فيزيك به اصفهان آمده بود عصر روز يكشنبه 31 تیر هفته ی جاري به دليل عارضه ی قلبي درگذشت.



متن كامل خبر

 

کنترل از راه دور نانوماشین‌ها
29/04/1386
فیزیکدانان دانشگاه «برکلی» کالیفرنیا، تصاویری از نحوه‌ی کنترل برخی ماشین‌های کوچک توسط نور تهیه کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، آن ها با تابش اشعه ی ماورا بنفش به مولکول‌های کوچک «آزوبنزن» چسبیده روی سطح طلا، توانسته اند شکل مولکول‌ها را به دلخواه خود تغییر دهند.

مولکول‌های مستعد می‌توانند به نانوماشین ها چسبیده و به عنوان صفحه کلید دستگاه کنترل از راه دور، پیستون ها و یا سایر اجزای متحرک عمل کنند.

افزودن پایه به مولکول‌های آزوبنزن در هنگام اتصال به طلا و تاباندن اشعه ی ماورا بنفش، امکان تغییر شکل به آن ها می‌دهد.

در مطالعات گذشته دانشمندان در مورد تغییر شکل مولکول‌های آزوبنزن، تنها وقتی پاسخ مناسب دریافت کردند که مولکول‌ها معلق در مایع بوده و یا متصل به پلاستیک بودند. این درحالی است که وقتی مولکول‌ها پایه ی نانو ماشین های پیچیده شدند، پاسخ مناسبی ندادند.

به همین منظور در ماشین های مولکولی، فیزیکدانان مجبور شدند پایه های ساخته شده از اتم های هیدروژن کربن را با فاصله ی کمی از سطح طلا به مولکول‌ها اضافه کنند.

اگر چه پایه های نگهدارنده مولکول‌های آزوبنزن تنها بخش نانومتری از سطح را می‌پوشانند؛ اما توانایی لازم برای پاسخ گویی مولکول در برابر اشعه ی ماورا بنفش را می‌دهند.

این تیم دستاوردهای خود را با یک‌سری تصویربرداری های STM از تغییر شکل مولکول‌ها و بازگشت آنها به شکل اولیه نشان داده اند.

متن كامل خبر

 

اعلام نتایج نهایی سی و هشتمین المپیاد جهانی فیزیک تا بعدازظهر جمعه 29 تیر
28/04/1386
نمره های آزمون عملی و مجموع نتایج خام هر تیم‌ 28 تیر (شامگاه پنج‌شنبه) در جلسه‌ای به سرپرست های تمام تیم‌های شرکت‌کننده در المپیاد فیزیک اعلام می‌شود و روز جمعه 29 تیر در نشستی که از صبح تا عصر برگزار می‌شود نتایج نهایی هر تیم مشخص می‌شود.

به گزارش ایسنا، دکتر «احمد شیرزاد» از مسئولان برگزاری «سی و هشتمین المپیاد بین‌المللی فیزیک» گفت: نتایج خام آزمون نظری هر تیم چهارشنبه شب 27 تیر به سرپرست تیم‌ها داده شده و نتایج اولیه ی تصحیح آزمون‌ها و حد نصاب کسب مدال‌ها نیز 28 تیر در جلسه‌ای بین‌المللی به سرپرست ها اعلام می‌شود. روز جمعه 29 تیر تصحیح‌کنندگان ایرانی و سرپرستان تیم‌ها - که خود نیز اوراق تیم‌اشان را تصحیح کرده‌اند - از نمره های داده شده دفاع می‌کنند که البته ملاک نهایی نمرات داده شده از سوی مصحح های ایرانی است و سرپرست ها حدود 10 تا 15 دقیقه برای دفاع از نمره های هر مسأله فرصت دارند.

وی با بیان این که تقریباً در 98 درصد موارد سرپرست ها و مصحح ها بر روی نمره های داده شده به توافق می‌رسند، خاطرنشان کرد: در معدود مواردی که سرپرست ها و مصحح ها بر روی نمره ی داده شده به توافق نرسند، طبق اساس نامه ی داوری از سطح بالاتر بین آن ها حکم می‌کند و اگر سرپرستی باز هم حاضر به امضای نمره ی داده شده نشد، این اختلاف به برد بین‌المللی ارجاع می‌شود که البته در طول حدود بیست سالی که سرپرست تیم المپیاد فیزیک بوده‌ام تنها یک بار به چنین موردی برخورده‌ام.

دکتر «شیرزاد» با تأکید بر این که احتمال تغییر نمره های خام آزمون نظری و عملی که 28 تیر به سرپرست های تیم‌ها داده می‌شود، زیاد است و نمی‌توان آن ها را ملاک قرار داد از ذکر نتایج اولیه ی تیم‌ها خودداری و تصریح کرد: نتایج نهایی سی و هشتمین المپیاد بین‌المللی فیزیک تا بعد از ظهر جمعه 29 تیر مشخص می‌شود.

این گزارش اضافه کرد، طبق اساس نامه ی المپیاد جهانی فیزیک، مجموع نمره هایی که برای آزمون نظری در نظر گرفته می‌شود، 30 و نمره هایی که برای آزمون عملی اختصاص می یابد، 20 خواهد بود.

برگزارکنندگان المپیاد، پس از تصحیح مقدماتی (پیش از گفت و گو با سرپرست های تیم ها درباره ی نمره ها) حدأقل هایی را به شکل نمره برای مدال های طلا، نقره و برنز و تقدیرنامه مقرر می کنند.

طبق ضوابط المپیاد، نمره ی حداقلی که برای هر مدال پیشنهاد می شود باید به صورتی باشد که 6 درصد شرکت‌کنندگان مدال طلا، 18 درصد مدال نقره، 36 درصد مدال برنز و 60 درصد مدال یا تقدیرنامه بگیرند.

سی و هشتمین ‌دوره المپیاد جهانی فیزیک از روز شنبه 23 تیر با حضور حدود 70 تیم دانش‌اموزی از سراسر جهان به طور رسمی در دانشگاه اصفهان افتتاح شده و شرکت‌کنندگان در روزهای یکشنبه 24 تیر و سه‌شنبه 26 تیر به ترتیب در آزمون‌های نظری و عملی رقابت کردند.

اختتامیه ی این دوره از المپیاد بین‌المللی فیزیک روز شنبه 30 تیرماه جاری برگزار شده و تیم‌ها روز یکشنبه 31 تیر به کشورهایشان بازمی‌گردند.

متن كامل خبر

 
 
آرشيو اخبار
   
<<صفحه قبل  [1] [2] [3] [4] [5] [6] [7] صفحه بعد>>
افراد آنلاين: 145    بازديد امروز: 13    كل بازديدها: 150965
  صفحه اول | راهنماي سايت | آموزش | زنگ تفريح | مصاحبه | معرفي کتاب | مشاوره  
  مسابقه | اخبار | نظرات و پيشنهادات | پرسش و پاسخ علمي | درباره ما