ايران ،‌ المپيادهاي علمي و سال 84

 

دانش‌آموزان ایرانی در المپیادهای جهانی رشته‌های مختلف، در سالی که گذشت توانستند موفقیت‌های زیادی را کسب کنند. در سالی که گذشت، تیم دانش آموزی المپیاد فیزیک جمهوری اسلامی ایران با کسب 2 مدال طلا، 1 مدال نقره و 2 مدال برنز مقام ششم جهان را کسب کرد. در این دوره از رقابت‌ها که با حضور 380 دانش آموز از 76 کشور جهان در اسپانیا برگزار شد؛ روشن تورانی و اشکان جعفر‌پور به مدال طلا، سید احمد رضا حسینی به مدال نقره و علی شهراد و سید پیمان نظام آبادی به مدال برنز دست یافتند .

 

 

همچنین در چهل و ششمین المپیاد جهانی ریاضی با شرکت 546 دانش آموز از 91 کشورجهان در این دوره از رقابت‌ها که در مردای مکزیک برگزار شد علی اکبر دائمی و مرتضی ثقفیان موفق به کسب مدال طلا و مصطفی عین‌الله زاده، نیما احمدی پور، امید حاتمی و علی خزلی صاحب مدال نقره شدند و علی اکبر دائمی با کسب 42 نمره امتیاز کامل این مسابقات را کسب کرد. تیم ایران با کسب 201 امتیاز پس از چین، امریکا و روسیه، مقام چهارم را از آن خود کرد

 

تیم دانش آموزی المپیاد شیمی ایران، در سی و هفتمین المپیاد جهانی شیمی که در تایوان برگزار شد، مقام سوم را از آن خود کرد. این تیم با کسب 2 مدال طلا، 2مدال نقره در رده‌بندی مدال‌ها، پس از کره جنوبی و ویتنام، با کشورهای روسیه و تایوان به طورمشترک در مکان سوم این دوره از مسابقات ایستاد. سی و هفتمین المپیاد جهانی شیمی، با شرکت 225دانش آموز از 59کشور جهان، در تایوان برگزار شد که در این دوره "سارا بیگی"، "مجتبی شریف‌زاده" به مدال‌های طلا و "امیرحسین خوشامن" و "فؤاد تقدیری" به مدال‌های نقره دست یاقتند .

 

در سال 1384، تیم دانش آموزی المپیاد زیست شناسی جمهوری اسلامی ایران نیز موفق به کسب 3 مدال نقره و یک مدال برنز گردید. در این دوره از رقابت ها که با حضور 216 دانش آموز از 54 کشور جهان در چین برگزار شد ، مهرنوش البرزی و درنا متولی میدانشاه و علی انوشه به مدال نقره دست یافتند و احمد شهاب الدین پاریزی صاحب مدال برنز شد .

 

تیم دانش آموزی المپیاد نجوم جمهوری اسلامی ایران که در مسابقان المپیاد جهانی نجوم که از تاریخ 25 اکتبر لغایت دوم نوامبر 2005 مطابق با سوم لغایت دوازدهم آبان ماه در چین برگزار می‌شد شرکت کرد. در این مسابقات آزاده فتاحی سواد جانی در رقابت با 78 دانش‌آموز از 16 کشور موفق به کسب بالاترین نمره دهمین المپیاد جهانی نجوم شد و مدال طلا را از آن خود کرد. در این مسابقات هیوا پذیرا و نیلوفر افسری اردچی به مدال نقره و جمشید رضایی میانرودی، پویا بنی اسدی و نگین سهراب‌خانی به مدال برنز دست یافتند و سهند پیربادیان نیز دیپلم افتخار این دوره از مسابقات را کسب کرد .

 

 

تيم دانش‌آموزي المپياد كامپيوتر جمهوري اسلامي ايران با كسب دو مدال نقره و دو مدال برنز مقام سيزدهم المپياد جهاني كامپيوتر را به دست آورد.
در اين دوره از مسابقات كه با حضور دانش‌آموزاني از ‌٨٠ كشور جهان در لهستان برگزار شد، مهدي صفرنژاد بروجني و محمد مهيني به مدال نقره و محمدامين صادقي و علي ملك‌زاده به مدال برنز دست يافتند.

 
|
|
|
|
© Copyright 2004, Roshd Olympiad Website, All rights reserved.